35 χρόνια διεθνούς καριέρας για τον διάσημο Ελληνα πιανίστα Δημήτρη Σγούρο,
που από το 1982 μέχρι σήμερα έχει μια σχεδόν μόνιμη συνεργασία
με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.
Πάντα καλοδεχούμενος και πάντα ιδιαίτερα αγαπητός σε όλους εμάς τους μουσικούς της Ορχήστρας.
Ήταν δεν ήταν δώδεκα χρονών, όταν σε εκείνη την πρώτη του συναυλία με την ΚΟΑ
μας γέμισε συγκίνηση και εθνική υπερηφάνια εκτελώντας άψογα το κοντσέρτο για πιάνο του Τσαϊκόφσκι.
Και είναι πάντα για μας μια ιδιαίτερη τιμή η σύμπραξή του με την Ορχήστρα.
Τι καλύτερο λοιπόν για την ΚΟΑ, από το να κλείνει την φετινή της χειμερινή σεζόν με τον Δημήτρη Σγούρο ώς σολίστα και με ένα εξαιρετικό πρόγραμμα υπό την μπαγκέτα του νέου της καλλιτεχνικού διευθυντή Βασίλη Χριστόπουλου!
Λούντβιχ βαν Μπέτοβεν: Κοριολανός (Εισαγωγή)
Σεργκέι Προκόφιεβ: 3ο κοντσέρτο για πιάνο
Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Ιεροτελεστία της Άνοιξης
Την Παρασκευή 1 Ιουνίου 2012
και ώρα 21:00
στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
Κι ύστερα γεμίζουμε τις μπαταρίες μας για να ξεκινήσουμε την θερινή σεζόν:
11 Ιουνίου η τελευταία συναυλία του κύκλου μουσικής δωματίου στον Παρνασσό
15 Ιουνίου η ΚΟΑ στην Σαλαμίνα
21 Ιουνίου η ΚΟΑ στο Ζάπειο
28 Ιουνίου η ΚΟΑ στο Ηρώδειο στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών
5 Ιουλίου η ΚΟΑ επίσης στο Φεστιβάλ Αθηνών
Και στην συνέχεια η ΚΟΑ σε περιοδεία στην Βέροια, την Καβάλα, την Σπάρτη μέχρι τα τέλη Ιουλίου.
ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Ό,τι συμβαίνει στην ορχήστρα μας, ίσως και παραέξω, ό,τι ΜΑΣ αρέσει και ό,τι όχι, ό,τι ΣΑΣ αρέσει και ό,τι όχι,
για ό,τι ανησυχούμε και για ό,τι χαιρόμαστε, για ό,τι αγαπούμε και για ό,τι απευχόμαστε, ένα παράθυρο ανοιχτό προς τα μέσα και προς τα έξω...
καλώς μας ήρθατε!
Τετάρτη 30 Μαΐου 2012
Σάββατο 19 Μαΐου 2012
RADOVAN VLATKOVIC ΣΤΟ ΚΕΡΑΣ ΤΗΣ… ΑΜΑΛΘΕΙΑΣ, ΚΥΚΛΟΣ «ΜΟΤΣΑΡΤ+1 ΜΕ ΤΗΝ Κ.Ο.Α.»
Η ελληνική λέξη για το κόρνο είναι «κέρας»· και αυτό,
στα χέρια ενός πραγματικού βιρτουόζου,
όπως είναι ο Κροάτης Ράντοβαν Βλάτκοβιτς,
μετατρέπεται σε κέρας της Αμαλθείας προσφέροντας απλόχερα μία μουσική πανδαισία.
Εδώ μπορούμε να παρακολουθήσουμε τον Vlatkovic σε master class να διδάσκει το 1ο κοντσέρτο του Στράους
Τόσο ο Μότσαρτ όσο και ο Στράους, αρκετά χρόνια αργότερα, απέδειξαν έμπρακτα την αγάπη τους για το ξεχωριστό αυτό πνευστό όργανο αφιερώνοντάς του σημαντικά δεξιοτεχνικά κοντσέρτα, δύο από τα οποία και παρουσιάζονται στην συναυλία. Μιλώντας για την Αμάλθεια δεν θα ήταν δυνατό να μην σκεφτούμε και τον θεό Δία, που δίνει το όνομά του στην τελευταία συμφωνία του Μότσαρτ.
Η ισχύς και το μεγαλείο που περιέβαλλαν τον πατέρα των θεών στην αρχαιότητα βρίσκουν το απόλυτο μουσικό τους ανάλογο,με αποτέλεσμα η Συμφωνία να θεωρείται ως το ύψιστο συμφωνικό έργο του Μότσαρτ και της εποχής του εν γένει. Ο Βασίλης Χριστόπουλος αναλαμβάνει τα ηνία της ερμηνείας της, που αποτελεί μία διαρκή πρόκληση για τους μουσικούς και το κοινό(Τίτος Γουβέλης)
ΤΗΝ ΠAPΑΣΚΕΥΗ 25 ΜΑΪΟΥ
ΩΡΑ 20:30
ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ
• Συμφωνία αρ.34 σε ντο μείζονα, K.338
• Κοντσέρτο για κόρνο και ορχήστρα αρ.2 σε μι ύφεση μείζονα, Κ.417
ΡΙΧΑΡΝΤ ΣΤΡΑΟΥΣ
Κοντσέρτο για κόρνο και ορχήστρα αρ.1 σε μι ύφεση μείζονα, έργο 11
ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ
Συμφωνία αρ.41 σε ντο μείζονα, Κ.551, «του Διός»
ΣΟΛΙΣΤ
Ράντοβαν Βλάτκοβιτς, κόρνο
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Βασίλης Χριστόπουλος
ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ
19:45 δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
μετατρέπεται σε κέρας της Αμαλθείας προσφέροντας απλόχερα μία μουσική πανδαισία.
Εδώ μπορούμε να παρακολουθήσουμε τον Vlatkovic σε master class να διδάσκει το 1ο κοντσέρτο του Στράους
Τόσο ο Μότσαρτ όσο και ο Στράους, αρκετά χρόνια αργότερα, απέδειξαν έμπρακτα την αγάπη τους για το ξεχωριστό αυτό πνευστό όργανο αφιερώνοντάς του σημαντικά δεξιοτεχνικά κοντσέρτα, δύο από τα οποία και παρουσιάζονται στην συναυλία. Μιλώντας για την Αμάλθεια δεν θα ήταν δυνατό να μην σκεφτούμε και τον θεό Δία, που δίνει το όνομά του στην τελευταία συμφωνία του Μότσαρτ.
Η ισχύς και το μεγαλείο που περιέβαλλαν τον πατέρα των θεών στην αρχαιότητα βρίσκουν το απόλυτο μουσικό τους ανάλογο,με αποτέλεσμα η Συμφωνία να θεωρείται ως το ύψιστο συμφωνικό έργο του Μότσαρτ και της εποχής του εν γένει. Ο Βασίλης Χριστόπουλος αναλαμβάνει τα ηνία της ερμηνείας της, που αποτελεί μία διαρκή πρόκληση για τους μουσικούς και το κοινό(Τίτος Γουβέλης)
ΤΗΝ ΠAPΑΣΚΕΥΗ 25 ΜΑΪΟΥ
ΩΡΑ 20:30
ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ
• Συμφωνία αρ.34 σε ντο μείζονα, K.338
• Κοντσέρτο για κόρνο και ορχήστρα αρ.2 σε μι ύφεση μείζονα, Κ.417
ΡΙΧΑΡΝΤ ΣΤΡΑΟΥΣ
Κοντσέρτο για κόρνο και ορχήστρα αρ.1 σε μι ύφεση μείζονα, έργο 11
ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ
Συμφωνία αρ.41 σε ντο μείζονα, Κ.551, «του Διός»
ΣΟΛΙΣΤ
Ράντοβαν Βλάτκοβιτς, κόρνο
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Βασίλης Χριστόπουλος
ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ
19:45 δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Πέμπτη 17 Μαΐου 2012
Τα μαγικά χέρια του Henning
Henning Kraggerud
o βιολονίστας από τη Νορβηγία που θα σας κλέψει την καρδιά
την Παρασκευή 18 Μαΐου
και ώρα 20:30
στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Γεννήθηκε στο Όσλο το 1973 και κάνει διεθνή καριέρα ταξιδεύοντας από την Ευρώπη στην Αμερική και τη Ρωσία.
Έχει ηχογραφήσει για τη Νάξος και πολύ συχνά γράφει μόνος του τις καντέντσες των κοντσέρτων που ερμηνεύει.
Ήρθε στη χώρα μας για να παίξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
το κοντσέρτο για βιολί του
Καρλ Νίλσεν
Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών θα κλείσει με το
"Κοντσέρτο για ορχήστρα"
του Μπέλα Μπάρτοκ
Τη συναυλία διευθύνει ο Βασίλης Χριστόπουλος
Εδώ θα βρείτε λεπτομέρειες για το πρόγραμμα τους συντελεστές και τα έργα
και στο βίντεο παρακάτω μπορείτε να δείτε Καβάκο και Hennig μαζί με άλλους γνωστούς καλλιτέχνες από το φεστιβάλ Verbier
Της συναυλίας προηγείται στις 19:45 δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων.
o βιολονίστας από τη Νορβηγία που θα σας κλέψει την καρδιά
την Παρασκευή 18 Μαΐου
και ώρα 20:30
στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Γεννήθηκε στο Όσλο το 1973 και κάνει διεθνή καριέρα ταξιδεύοντας από την Ευρώπη στην Αμερική και τη Ρωσία.
Έχει ηχογραφήσει για τη Νάξος και πολύ συχνά γράφει μόνος του τις καντέντσες των κοντσέρτων που ερμηνεύει.
Ήρθε στη χώρα μας για να παίξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
το κοντσέρτο για βιολί του
Καρλ Νίλσεν
Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών θα κλείσει με το
"Κοντσέρτο για ορχήστρα"
του Μπέλα Μπάρτοκ
Τη συναυλία διευθύνει ο Βασίλης Χριστόπουλος
Εδώ θα βρείτε λεπτομέρειες για το πρόγραμμα τους συντελεστές και τα έργα
και στο βίντεο παρακάτω μπορείτε να δείτε Καβάκο και Hennig μαζί με άλλους γνωστούς καλλιτέχνες από το φεστιβάλ Verbier
Της συναυλίας προηγείται στις 19:45 δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων.
Κυριακή 6 Μαΐου 2012
Συναυλία της ΚΟΑ με τον μαέστρο του διάσημου Θεάτρου Μαρίινσκι
ΠAPΑΣΚΕΥΗ 11 ΜΑΪΟΥ
ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
Νέο έργο
(παραγγελία της Κ.Ο.Α.)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.2 σε
ντο ελάσσονα, έργο 18
ΣΟΛΙΣΤ
Σεβαστή Συμονίδου,πιάνο
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Μιχαήλ Αγκρέστ(αντιγράφουμε από το πρόγραμμα της ΚΟΑ το κείμενο του Τίτου Γουβέλη)
Κάθε πορεία περνά αναπόφευκτα και αποφάσεις δύσκολες και σκληρές
Σκληρή ήταν η αποτυχία της Πρώτης Συμφωνίας για τον Ραχμάνινοφ,
όπως σκληρή ήταν η ζωή του Μαρτινού στις ΗΠΑ, όπου αναγκαστικά διέφυγε κατά τον
Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι πραγματικά μεγάλοι όμως, ξέρουν να μετουσιώνουν τις δυσκολίες της ζωής σε οίστρο δημιουργίας. E έτσι, ο Ραχμάνινοφ επανήλθε θριαμβευτικά στο προσκήνιο της εποχής του με το εκπληκτικό Δεύτερο Κοντσέρτο για πιάνο,
ενώ ο Τσέχος συνάδελφός του έγραψε στην Αμερική και τις έξη του συμφωνίες εκ των
οποίων η Τέταρτη είναι η πιο αισιόδοξη, κοσμοπολίτικη και λαμπερή
Επίσης στο πλαίσιο του κύκλου ・・Νέοι Δημιουργοί και Αναδημιουργοί・
η ΚρατικήΟρχήστρα Αθηνών παρουσιάζει ένα νέο έργο του ανερχόμενου συνθέτη
Παναγιώτη Κόκορα και την
πιανίστα Σεβαστή Συμονίδου,
που αναμετράται με ένα από τα πιο αγαπητά κοντσέρτα όλων των εποχών.
Την συναυλία διευθύνει
ο Ρώσος μαέστρος του διάσημου Θεάτρου Μαριίνσκι,
Μιχαήλ Αγκρέστ.
19:45
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων
Παρασκευή 4 Μαΐου 2012
Εξαιρετική ερμηνεία από τον Χριστόφορο Σταμπόγλη
Εξαιρετική ερμηνεία από τον Χριστόφορο Σταμπόγλη
στο έργο του Μουσόρσκι "Χοροί και Τραγούδια του Θανάτου"
στην συναυλία της
Κρατικής Ορχήστρα Αθηνών
στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η διεύθυνση της συναυλίας με θέμα
στο έργο του Μουσόρσκι "Χοροί και Τραγούδια του Θανάτου"
στην συναυλία της
Κρατικής Ορχήστρα Αθηνών
στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Η διεύθυνση της συναυλίας με θέμα
ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ, ΜΙΑ ΦΩΝΗ
ΡΩΣΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΙΚΟ
ΤΡΙΠΤΥΧΟ IΙΙ
ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ
ανήκει στον μόνιμο αρχιμουσικό της
Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Βύρωνα Φιδετζή,
και το προγραμμα περιέχει μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές σελίδες
του ρωσικού ρεπερτορίου:
ΜΠΟΡΟΝΤΙΝ
Συμφωνία αρ.3
σε λα ελάσσονα
ΜΟΝΤΕΣΤ ΜΟΥΣΟΡΓΚΣΚΥ
Τραγούδια και Χοροί του Θανάτου
ΝΙΚΟΛΑΪ ΡΙΜΣΚΥ–ΚΟΡΣΚΑΚΟΦ
・・Αντάρ・・,
συμφωνική σουίτα
Μία από τις πιο γνωστές καλλιτεχνικές・・συσπειρώσεις・, η Ομάδα των Πέντε έδρασε
στην Ρωσία του 19ου αιώνα υπηρετώντας με
αφοσίωση την διαμόρφωση και ανάπτυξη μίας εθνικής ρωσικής μουσικής σχολής
Οι τρεις συνθέτες της συναυλίας αποτελούν κατά τεκμήριο τα πιο εξέχοντα μέλη των Πέντε και
παρά τις στιλιστικές τους διαφορές το έργο τους παρουσιάζει κοινές αφετηρίες και στόχους
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)